ISBN 978 94 6451964 8
  • Begrijpen
  • Toepassen
  • Analyseren
  • Evalueren
  • Creëren

Blocks and roll

In Blocks and roll leren de leerlingen de basisprincipes van het programmeren met de grafische programmeertaal van Sphero Edu. Ze leren omgaan met algoritmes, decompositie, patronen, abstractie, functies, controlestructuren en bugs. Ze laten een Sphero-balletje bewegen, licht geven en geluid maken en ontdekken verbanden tussen snelheid, tijd en afstand.
De beroepen programmeur, robotica-ingenieur en data-analist komen aan bod.

Richttijd: 14 lesuren

Techniek □□■□□ STEM

Raakvlakken met ICT, wiskunde en natuurwetenschappen

STEM-kleuren

Technische systemen

In Blocks and roll ligt de nadruk op informatieverwerking en transport.

  • ICT
  • Transport

Ali Allo

Informatieverwerking

Vrum Vrum

Transport

Gewenste uitrusting

Hulpmiddelen voor de programmeer- en onderzoeksopdrachten

Laptop, tablet of smartphone met de Sphero-Edu-app
Sphero Mini (of een meer geavanceerd model)
rolmeter of vouwmeter
schaar

Verkrijgbaar bij 

Inkijkexemplaar

Blocks and roll